Auto kere on tehases kaetud värvi- ja lakikihiga, mis mõlemad vajavad oma välimuse säilitamiseks hooldust ja tähelepanu. Lakikiht on esimene, mis autot kaitseb nii keemiliste tegurite eest, nagu puhastusvahendid, teehoolduskeemia või happevihmad kui ka mehaaniliste vigastuste eest, nagu kriimustused, lenduvate osadega pihta saamine, lumeharjaga pühkimine jne.
Vaha on seega kõige soodsam kaitsekiht, mida kanda auto kerele, et kaitsta lakikihti eelmainitud kahjustuste eest. Vahasid on nii sünteetilisi, laborites loodud erineva keemilise koostisega, kui ka looduslikke nagu Carnauba või teiste looduslike õlide baasil loodud. Kaitse annavad auto lakile kõik vahad. Looduslikud vahad annavad enamasti soojema sügava läike, samas kaitse keemilise reostuse eest on neil pigem nõrgem, kui sünteetilistel vahadel. Sellepärast vaadataksegi tihti vaha valides, kui kaua see pinnal püsib. Meeles peaks aga pidama, et vaha kaitse kestvus sõltub suuresti kuidas ja millega ning kui tihti peale vaha pealekandmist autot pestakse.
Automaailma autopesulates peseme auto alati enne vahatamist korralikult pigist ja rauaosakestest puhtaks, et vaha ikka korralikult puhta auto peal võimalikult kaua püsiks.