Kui auto südameks on mootor, siis auto elektrisüsteemi võiks nimetada ajuks. On ju aju kõige keerukamaid sõlmi, mis tagab käivitamise, süüte, valgustuse, kütuse etteande funktsioneerimise jne. Auto kontrolli- ja mõõteseadmete korrasolek sõltub ka elektrisüsteemi töövõimest. Määrata elektriosa riket iseseisvalt, ilma praktiliste kogemusteta ja spetsiaalse varustuseta, on võimatu. Selle süsteemi vead on kõige töömahukamad nii diagnostikas kui ka remontimisel.
Tavapärane kokkupuude elektrisüsteemi rikkega on see, kui keerata auto süütevõtit ja mitte midagi ei juhtu. Vahel küll hakkavad armatuurlauas põlema tuled, vahel mitte. Rikete kindlaks tegemine elektrilistes sõlmedes nõuab kannatlikkust ja oskust kasutada testrit. Kui selliseid oskusi pole, siis on parem pöörduda autoteeninduse elektritöödele kvalifitseeritud töömehe poole.
Elektrisüsteemi töö riketest räägivad sellised tundemärgid:
Elektriprobleemid autos võivad alguse saada mehaanilise kulumise, niiskuse või kinnitusdetailide lõdvenemise tõttu ka tänu suurele läbisõidule. Samuti on sagedaseks sõlme purunemise põhjuseks sõiduki kasutamine ekspluatatsioonireegleid rikkudes:
Kui te kahtlustate viga elektrisüsteemis, võtke meiega ühendust, sest kõikide süsteemide töö on omavahel seotud. Kui viga on elektriga seotud, siis võib iga hetk tekkida häire ka teie sõiduki juhtimisel, näiteks ohutusfunktsioonidega nagu ABS, EBD jne. Elektritöid on vaja ka siis, kui soovite mõnda elektroonikakomponenti vahetada või lasta paigaldada lisavarustust oma sõidukile, nagu näiteks lisakaugtuled, päevatuled, helisüsteemid, pindvilkurid, eelsoojendus, webasto.