Hammasrihmade ja kettide vahetus

Hammasrihmade vahetus

Rihmaga mootoritel on mootoriruumis kaks rihma. Hammasrihm, mis ühendab väntvõlli ja nukvõllid ning selle toel töötab mootor. Teine rihm on kiilrihm, mis paneb tööle roolivõimu, kliimasüsteemi ning generaatori. Rihmad on kummist, ja kuigi nad peavad kümneid tuhandeid kilomeetreid vastu, nad kuluvad, murenevad või võivad hakata libisema. Üks tavapäraseim vihje, et rihm vajab vahetamist, on kile hääl mootoriruumist auto käivitamisel.
Äärmuslikel juhtudel, kui rihma õigeaegselt ei vahetata, võib see katki minna. Kui kiilrihm katki läheb, kaotab auto mõned oma lisad nagu roolivõimu või siis generaator ei lae enam ja süttib akutuli. Aga kui hammasrihm katkeb, on see juba suurem probleem. Paremal juhul jääb auto teele ja sellega ei saa sõita. Halvemal juhul võib mootorile tekkida tõsine kahju, kus mootoriklapid ei ole enam sünkroonis ja purunevad.

Millal peaks hammasrihma vahetama?
Hammasrihma vahetamise intervallid sõltuvad auto margist. Rusikareegel on, et hammasrihma peaks vahetama iga 120 000 – 150 000 km tagant. Üldiselt on mõistlik vahetada hammasrihma iga viie aasta tagant, isegi kui kilometraaž täis ei ole saanud.

Kui märkad ükskõik mida alljärgnevast, võta võimalikult kiiresti ühendust lähima Automaailma teenindusega:

  • kile heli auto esiosast tähendab enamasti et üks või mõlemad rihmad vajavad vahetamist.
  • roolivõimendi, kliimasüsteem või aku laadimine ei tööta. Kui üks neist ei tööta, võib viga olla konkreetses süsteemis. Aga kui mitu komponenti ei tööta, peaks üle kontrollima kiil- või soonrihma.
  • mootor kuumeneb üle. Kiil- ja soonrihma toel töötab veepump. Kui pump ei tööta, hakkab mootor üle kuumenema
  • silmaga nähtav kulumine või praod rihmal. Rihmad asuvad enamasti mootori esiosas. Kui mootoriplokk ei ole kaetud ja rihmad on silmaga nähtavad, kontrolli neid regulaarselt, näiteks paar korda aastas.

Kettide vahetus

On autosid, millel hammasrihma asemel on hoopis mootoriketid. Mootoriketid on üldiselt vastupidavamad ja nende vahetusvälbad on pikemad, ulatudes isegi kuni 150 000-300 000 km. Samas on mootoriketid kulukamad vahetada.
Kui mootoriketiga on tekkinud probleem, võib auto armatuuris süttida mootorituli. Sõidu ajal võid tähele panna ka detonatsiooni (jõnksud, vibratsioon) või metalset kõlisevat ja kolisevat häält mootori töötamisel. Iga väiksemagi kahtluse puhul too auto kontrolli. Tihti on ketiga süsteemides kulunud hoopis ketipingutid, aga sageli on ka kett välja veninud ja ei ole enam korralikult hambumuses hammasratastega. Kui mootorikett katki läheb, toob see endaga kaasa suure kahju mootorile.

Teie auto pikaealisus sõltub sellest, kui kiiresti tekkinud probleemidele tähelepanu pöörate. Kohe, kui märkate oma auto juures midagi tavapärasest erinevat, pöörduge lähimasse Automaailma teenindusse. Meil on professionaalsed ja kogenud mehaanikud, kelle hoolde oma auto rihmade või keti vahetuse võite julgelt usaldada. samuti on meil enamlevinud sõidukitele kõik vajalikud varuosad ka kohapeal ning teostame rihma või keti vahetuse suurima hoolega tagades teie kiire pääsemise taas liiklusesse.