Konditsioneeride hooldus

Konditsioneeride hooldus

"Milleks remont?" küsite kindlasti. Piisab ju sellest, et täita konditsioneer ära ja hakkabki jälle tööle!

Nii lihtne see alati siiski ei ole. Auto kliimasüsteemi töövõimest sõltub salongis olemise mugavus. Jahutusagent, vanematel sõidukitel R134a ja alates 2017a toodetud sõidukitel R1234YF, mis tsirkuleerib auto kliimasüsteemis, tagab jaheda õhu. Tehnoloogiliselt on kliimaseade üsna lihtne, nagu kodus külmkapp. Kaasaegsed autotootjad kasutavad kliimaseadmete valmistamiseks materjale, mis on vastupidavad enamustele negatiivsetele teguritele. Kuid aja möödudes või ka kliimaseadme kasutamise reeglite rikkumisesest lähevad nad katki ja vajalik on süsteemi remont.

Kliimaseadme pikaajaliseks töötamiseks on vaja täita mõningaid kasutamise tingimusi:

  • Talvel, kui salongi jahutamise vajadus puudub, tuleks profülaktikaks kord nädalas lülitada kliimaseade AC (Air Conditioning) ehk õhukonditsioneeri peale, sest konditsioneer töötab ka sooja puhumise korral. Piisav on juba 15 minutit tööd, et määre (auto süsteemis külmainega ringlev õli, mis on tehases lisatud kompressorisse ja mida lisatakse ka kliimasüsteemi täitmisel koos külmainega) ei kuivaks ja ühtlasi ei kuivaks komplekteeritavad osad nagu ühendused, tihendid, klapid, ventiilid, kompressor.
  • Autopesulas tuleks regulaarselt läbi puhuda ja loputada kondensor (väga hoolikalt, sest tegu on õrna detailiga).
  • Uuendada jahutusagenti kliimaseadme korralikuks toimimiseks. Kliimaseadme täitmine tuleb teha autoteeninduses, kus on vastava väljaõppe ja tunnistusega tehnikud, et garanteerida nõuetekohane täitmine. Liiga vähe või ka liiga palju külmaainet süsteemis ja samuti ka ebatäpne kogus õli süsteemis võib tekitada kliimasüsteemi töös rikkeid või lausa rikkuda kliimakompressori, mis on tavaliselt süsteemi kalleim osa.

Mis võib auto kliimaseadmetes rivist välja viia? Sõltumata auto margist on agregaadi konstruktsioonid praktiliselt identsed, pisut erinevad on vaid mõned elemendid. Toimimise printsiip on ühesugune ja rikked ka. Sõltuvalt ekspluateerimise viisist ja auto eest hoolitsemisest, lähevad rivist välja:

  • kompressor
  • kondensor
  • aurusti
  • ressiiver- kuivati
  • termoreguleerventiil
  • ventilaator
  • rõhuandur

Õige hooldus ja rikete profülaktika pikendab mitte ainult kliimasüsteemi probleemivaba kasutuse perioodi, vaid säästab ka raha, mis oleks vajalik tõsisema rikke remondi puhul. Autode kliimaseadmed peavad töötama suurema saaste, temperatuuri kõikumiste ja niiskuse tingimustes, kui teie kodused süsteemid. Ebasoodsate faktorite ühismõju viib filtrite ummistumiseni, detailide kulumisele, korrosioonile. Rikke väljaselgitamiseks on vaja professionaalseid teadmisi ja liigutuste täpsust. Süsteem on habras ja demontaaži oskuste puudumine viib sageli rikete arvu suurenemiseni.

Meie spetsialistid omavad aastatepikkust kogemust auto kliimaseadmete remondi ja hooldamise valdkonnas. Korralik remont võib olla veidi kallim, kuid seda tänu sellele, et pestakse läbi ka süsteem ja vahetatakse rikki läinud kompressoriga koos ära ka kuivati, mis püüab kinni sodi, mis kompressorist välja lendabs. Remondi tarbeks kasutatakse ainult kvaliteetseid varuosi tagades sellega pikaajalise ja stabiilse kliimasüsteemi toimimise teie autol.